2008. március 24., hétfő

Tej tejszín helyettesítő termékek projekt

Tej tejszín helyettesítő termékek projekt




A projekt neve az volt hogy keresek valami olyat ami a tejszínt helyettesítheti, nem volt könnyű, ezek a termékek jöttek be a legjobban
Úgy döntöttem hogy fel fogom tenni képpel azokat az alapanyagokat, amikkel meg vagyok elégedve, jól használhatók.
A teljesség igénye nélkül néhány gondolat.:
Egyre többen vannak akiknek laktóz intoleranciájuk van, általában nekik kerülni kell a tejtermékeket mert puffadságot, gyomor fájást, kiütést, okozhat. A gasztroenterológusom szerint a felnőtt lakosság nagy százalékának van laktóz intoleranciája, ami teljesen természetes jelenség, mert a tejcukor lebontását segítő anyagok termelése életkorunk előrehaladtával leállnak, leállhatnak.
Nagyon fontos az, hogy a tejcukor is glükóz, tehát nem elhanyagolható, ha szénhidrát tartalom tekintetében sem.
Személy szerint tisztán a tejcukor az, amiért próbálom magam távol tartani a tejtermékektől.
Az úgynevezett teljes tejből készült tejtermékek fogyasztása szerencsésebb választás ilyen például néhány francia kecskesajt. Tejtermék akkor teljes tejből készült jó sajt, jó borral-ennyire redukálódott a tej-tejtermék fogyasztásom.

Termékek:




MORI-NU-Silken Tofu
55kcal-5g protein-3g szénhidrát-3g zsír-koleszterin mentes

Felhasználása: szószok, smoothies, turmixok, krémek, fagylalt, majonéz

Mangó, csokoládé mousse-t és sajttortát készítettem belőle, és meg voltam elégedve az eredménnyel.





HAFER CUISINE-zab tejszín
150kcal-1 g protein-6 g szénhidrát amiből 4g cukor-13g zsír-koleszterin mentes

Egyszer szerettem volna felverni tejszínhabbá, de sajnos nem sikerült, de lehet hogy én rontottam el valamit. Az íze jó. Sütibe és krém desszertekhez viszont kitűnő.




SOYATOO!-Soya topping cream
155kcal-1,6 g protein-12,3 g szénhidrát-11g zsír-koleszterin mentes
Nagyon jól felverhető 2 perc alatt. A szénhidrát tartalmát sokallom, viszont finom, és jól kezelhető.




THE BRIDGE-Bio rice drink alla mandorla
50kcal-0,20g protein-8,91g szénhidrát-1,56g zsír-koleszterin mentes
Zselékhez szoktam használni, sütéshez és krémekhez. Szeretem, inni sosem ittam meg mert hasonlít a tejhez.



SOYATOO!-Soya cooking cream
155kcal-1,1g protein-1,9g szénhidrát-10,9g zsír-koleszterin mentes
Tésztaszószt készítettem belőle már, és senkisem vette észre, hogy nem tejszínből volt. Levesekhez, salátaöntethez, süteményekhez nagyon jól használható.



HULALA-Habtejszín-növényi és cukormentes
216 kcal-0,65g protein-1,8g szénhidrát-23g zsír-koleszterin mentes

Úgy működik, mint a többi „nyomós” tejszínhab-és pont olyan is, csak jobb

Gourmandlizard

Nincsenek megjegyzések: