2009. június 12., péntek

Alga saláta



Ezt ettem ma ebédre

Sosem írtam még erről, pedig elég gyakran szoktam algából salátát készíteni. A jótékony hatásai az emberi szervezetre egyre ismertebbé válnak napjainkban, de én az ízéért és a kalória tartalma miatt szeretem a legjobban.Állatkísérletekkel bizonyították, hogy a wakame alga festékanyaga a májban fokozza az a dokoza-hexaénsav (DHA) nevű vegyületnek a termelődését ami az omega-3 zsírsavak egyik fajtája.A DHA jelenléte segít csökkenteni az alacsony sűrűségű lipoprotein (Low Density Lipoprotein; LDL) azaz a “rossz” koleszterin mennyiségét. (katalizálja az elhízási faktorokat illetve infarktushoz vezet) Igazából ebbe nem mennék bele, mert nem enném, ha nem ízlene.
Az algát be kell áztatni vízbe, vagy fűszeres vízbe-aztán jól átmosni, hogy megszabaduljon a tenger ízétől és végül lecsepegtetni. Az áztatás alatt kb. ötszörösére dagad. A lecsepegett algát összekeverem light majonézzel apróra vágott paradicsommal, és ha van akkor karikázott rák rudakkal.
Két főre 20 g algát 2 paradicsomot 100 g rák rudat szoktamszámolni 2,5 ek. light majonézzel.
A képen csak simán alga és majonéz van, mert a többi alkotóelem nem volt itthon, meg én egyébként is így szoktam enni…és farkas éhségem volt nem tudtam volna a boltba lemenni.


MGL

Nincsenek megjegyzések: