2008. január 1., kedd

Mango Mousse





Diétás mango Mousse




Karácsonykor tejszínnel készűlt, de az ünnepek után rám fér a diéta, és ezt ma az uszodában meg is jegyezte egy kedves Úriember, aki őszintén azt gondolta, hogy én majd ennek örülni fogok-mert túl sovány vagyok-nem örültem a megjegyzésnek, és rendes nőként abban a pillanatban rohantam a fürdőszobába tükör aztán mérleg kontrollra, és a mérleg szerint 1 kg sem a változás....ezek az ünnepek.
Mindenki nyugodtan eheti cukor sem kell hozzá mert a mangó elég érett 100g mangó 65 kcal 100g selyem tofu 62 kcal.
Pistám nem is vette észre, hogy tofuból van, és nem tejszínből- a különbözősége a két moussenak talán az állagában és kalória tartalmában van. Mindkettő könnyű és krémes. /A képek a tofu alapú mangó mousse-ról készültek./



Diétás cukor mentes Mangó Mousse

1 doboz silken tofu
2 nagy érett mangó
1 zselatin por
1 citrom reszelt héjja
2 ek citromlé
3 db menta levél a bátraknak-gyávák kihagyhatják


Az érett mangókat megmosom megpucolom, összevágom, pürésítem a menta levelekkel eggyütt. A zselatin feloldom és a gyümölcs püréhez keverem a citromlével eggyütt. A tofut habverővel krémmé keverem, majd hozzáadom a zselatinos mangót,a reszelt citrom héjjat és a hűtőbe teszem. 1-2 óra múlva már tálalható is.

Mangó Mousse

3 dl hideg tejszín
2 nagy érett mangó
1 citrom reszelt héjja
1 zselatin por

A mangókat ugyanúgy megmosom, megpucolom, pürésítem és hazzáadom a reszelt citrom héjjat. A tejszínből 4 evőkanálnyit kis edénybe teszek, és ugyanennyi vizet öntök hozzá majd ebben jól feloldom a zselatint.
A maradék tejszínt habverővel felverem, és mikor majdnem jó hozzáteszem a zselatinos tejszínt és ezzel is keverem egy kicsit, majd egy fakanál segítségével nagy mozdulatokkal hozzákeverem a mangó pürét, és hűtőbe teszem egy éjszakára. Fagyis kanállal nagyon jól adagolható állagú lesz, csokoládé öntettel tálalom.


Gourmandlizard

Nincsenek megjegyzések: