2008. december 23., kedd

Száműzetésből a CPL-re

Száműzetésből a CPL-re


A száműzetésről annyit mondanék, hogy a lehető legjobb eredménnyel zárult, mert minden jegyem az államvizsgán ötös lett. Az tény, hogy kiemelkedően teljesítettem az államvizsga projektet erről papírt is adtak az pedig egy vélemény, hogy ez nem teljesítmény.


Így éreztem magam....de már elmúlt!

Idén ugyan úgy, mint minden évben meg kellett hosszabbítani a CPL szakszolgálati engedélyt, de remélhetően már utoljára a magyar rendszerben, hiszen most már nekünk is európai szintű vizsgán kell majd számot adni tudásunkról, amiért cserébe európai szintű szakszolgálati engedélyt kapunk.
Természetesen az átállás az európai rendszerre itt sem megy, olyan flottul mintsem az elvárható lenne, de jó munkához idő kell…a rosszhoz meg állítólag még több.


A katasztrófa

Légi-jogi előadást követően megint a szomorú rész következett, az-az az elmúlt év baleseteinek elemzése. A legtöbb időt a szerencsétlenül járt EC135 mentőhelikopter esetének szántuk, de sajnos nem jutottunk előrébb az ügyben az-az a következő a konklúzió: Egy zárlatos kondenzátor miatti téves hibajelzés vezetett a mentőhelikopter egyik hajtóművének leállásához - ezt állapította meg a független szakmai vizsgálat(KBSZ).
Az adatok előzetes kiértékelése alapján valószínűsíthető, hogy a jobb oldali hajtóművet az elektronikus vezérlőegység a hajtóműfordulatszám-határoló blokk téves riasztása miatt leállította.
A vizsgálatban közreműködő Goodrich gyártóbázis szakemberei részegység szintű hibafeltárást végeztek el a vezérlőegységen és megállapították, hogy a téves riasztást egy, a fordulatszám-határoló blokkba beépített kondenzátor meghibásodása okozhatta ami már több esetben is előfordult ennél a típusnál.


A hangárban

Mint egyetlen nő észre vettem, hogy ezek a meglett férfi emberek a mai napig nem tudnak könnyek nélkül beszélni erről az esetről (HA-ECE).
Meghasad, a szívem mikor látom ezeket a férfiakat akik nap mint nap bármilyen időjárásban életüket kockáztatva mennek és segítenek rajtunk és gyermekeinken, ugyanakkor rajtuk nincs olyan pszichiáter aki segíthetne…bár a magyar állam még ennek a lehetőségét sem adja meg.


Szépnek szép...nagyon szép

Természetesen megint volt szó a magyar repülőgép gyártás modern gyümölcséről a Corvusról ami minden független szakértő szerint mindennek nagyszerű de a legjobb koporsónak. Személy szerint sose repültem Corvus típussal de az elhangzottak alapján nem is mernék, pedig nagyon szép gép, és a weblapon található adatok szerint akár jó is lehetne.

A meteorológus szakértő hölgy szkeptikus volt az idő a nyári-téli óraátállítás ügyében, ebben az ügyben előrelépés nem történt.


Körépület a reptérről-most azért rosszabb állapotban van...

A tanfolyam idén rendhagyó helyen volt, az úgynevezett körépületben a budaörsi reptéren a Centroplane Kft szervezésében.

A budaörsi repülőteret 1935.-ben kezdték el építeni Dr Bierbauer Virgil és Králik László tervei alapján. Mindösszesen négy millió pengő lett a költségvetés vége, ami abban az időben Európában az egyik legolcsóbban megépült reptérnek számított.


Az utca felöli homlokzat ilyen volt

Természetesen abban az időben is pályázat alapján döntöttek, illetve itt a két legjobb pályázót megkérték, hogy közösen készítsék el a terveket.


A csarnok belülről...régen

Az építészettörténészek elsősorban Bierbauer alkotásaként tartják számon a központi épületet.


A csarnok belülről...most

Az épület elegáns, igényes, letisztult és egyszerű ugyanakkor a mai napig kiválóan elláthatná Budapest kisgépes forgalmát világvároshoz méltóan.
Hajdu Károly "Fedőnek" köszönhetően a körépület már műemléknek lett nyilvánítva. Az első lépés meg lett téve de az a kérdés, hogy mikor költözik az élet vissza a körépületbe még megválaszolatlan.

A legfelháborítóbb hogy a mai napig nem tudunk ilyen ésszerű repteret tervezni. További információ a reptér történetéről : http://budaorsirepter.uw.hu/budaors.html




GourrmandLizard

Nincsenek megjegyzések: