2009. január 12., hétfő

Gránátalmás fácán fügés fűszerkéregben francia rakott krumplival



Pénteken hat óra körül csörgött a telefon és a vadász szomszéd keresett, hogy lőtt nekem 2 madarat: egy fácánt és agy kacsát. A péntek esti program innentől kezdve végleg eldőlt:edzés utáni madár feldolgozás lesz. A feldolgozás részleteire nem térnék ki, legyen annyi elég, hogy erősen elgondolkodtam, hogy vegetáriánus leszek.
Miután a fácánt akit Terinek neveztünk el megszabadítottuk a kabátjától és a számára fölöslegessé vált belső szerveitől jól megmostam és elláttam fűszerkéreggel amit aztán baconnal letakartam és beraktam a hűtőbe pihenni másnapig.



Fügés fűszer kéreg

2 ek. füge dzsem
2 ek. méz
2 ek. dijoni mustár
100 g piritott durvára vágott dió
1 ek. rózsabors
1 tk. zöldbors
1 kk chilipor
1 kk feketebors
1 kk majoranna
1 kk. tárkony
2 ek vörös bor



A sütőt 180 C fokra állítom a tepsibe öntök 1 dl vörösbort, és letakarom alufóliával a tepsit, hogy jól párolódjon át a hús körülbelül 1,5-2 óra alatt. Miután megbizonyosodtam afelől, hogy a hús puha, leszedem az alufóliát és a bacont ropogósra sütöm megszórom bőven gránátalmával és akkor emígyen fog kinézni.

Francia rakott krumpli



2 nagy krumpli
20 cm-es póréhagyma
4 dl fejtöl
3 dkg vaj
2 ek. magos mustár
1 kk. fehérbors
1 tk. zsálya
1 tk só
Reszelt sajt a tetejére





3 dl tejfölt összekeverem a fűszerekkel egy nagy tálban. A hagymát és a krumplit juliennre vágom, és beleforgatom a fűszeres tejfölbe, majd sütőtálba teszem, a maradék 1 dl tejfölt rákenem a tetejére, és megszórom sajttal, és petrezselyemmel. A sütőben 180 fokon 1 órát sütöm.



MGL

Nincsenek megjegyzések: