2009. június 2., kedd

Eper és krémtúró

Eper krémtúróban sülve



Végre egy frissítő nyári kedvencet készíthettem, mert betegen fekszem itthon, és ilyenkor az van amit én akarok.
Az eper ahogy már biztos nagyon sokszor leírtam egy favorit gyümölcsöm frissessége és előnyös szénhidrát tartalma illetve kalória tartalma miatt. Kevés ilyen jóindulatú gyümölcs van. Ahogyan már említettem fekszem…nem mozoghatok immár 7 hete és természetesen majd meg őrülök, de az édességért ölni tudnék. Vétkeztem mert ahelyett hogy fekszem, elmentem a Csarnokba, meg a Csokoládé boltjaimba meg teniszeztem meg ilyenek és történetesen vásároltam 400 g túrót is.
Kísérletezem a fogyasztóimon és nem mondom meg nekik, hogy mikor kapnak cukrot, és mikor Splendát v. Stiviát v. Just like Sugart.-a felmérés még tart. Egész érdekesen alakul...
Most a cukrot az öntetbe dugtam, mert az cukorral készült...persze abból nem ettem.




Krémtúróban sült eper

400 g túró
1,5 ek. Splenda
1 citrom leve
1 citrom reszelt héja
1 tojás fehérje
1 ek. vanília kivonat
10 db félbe vágott eper

A túrót robotgépbe krémesre keverem (ezt a legjobban a késes betéttel lehet), majd hozzá adom az összes egyéb hozzávalót. A forma aljára elhelyezem a félbe vágott epreket ás rámerem a krémtúró krémet, és 180 C fokon fél órát sütöm, majd lehűtöm.


Eper öntet


100 ml eper szörp
15 db eper felkarikázva
1 citrom leve
1 ek. keményítő
2 ek víz


A szörpöt a citrommal, az eprekkel felforralom, és mikor forr hozzáadom a 2 kanál hideg vízben elkevert keményítőt, és 3 percig tovább forralom. Lehűtöm a sűrű öntetet, és ezzel tálalom a krémtúrót.


MGL

Nincsenek megjegyzések: