2009. május 31., vasárnap

Zöldséges pite

Spenótos quish



A quishel életemben először Franciaországban találkoztam még gyerekként. Egy francia barátunk síházában vendégeskedtünk és érkezésünk estéjén házi készítésű St Jakab kagylós sajtos quishel várt minket. Nagyon válogatós gyerek voltam, de miután szépnek találtam jóízűen meg is ettem. Azóta nem is nagyon ettem ilyet, mert ugyebár nem eszem gabona származékokat, de őrzöm az ízét és az illatát az emlékezetemben.
A pitéket mindig nagyon szerettem és eljött az ideje, hogy zöldségeset is készítsek az előbbi történet emlékeként.
Spenóttal, krémsajttal, fokhagymával képzeltem egy leheletnyivel vastagabb tésztában mint általában szoktam készíteni. Nagyon finom lett, és hidegen is nagyszerű volt. Praktikus mert bármikor elővehető és tálalható egy pohár finom fehér borral, vagy köretként bármilyen hús mellé.



Tészta 30 cm formába

200 g teljeskiörlésű finom liszt
110 g zsír
1 tojás sárgája
1 tk. só
1-2 ek. hideg víz ha szükséges


Töltelék

600 g vajon megpárolt spenót leturmixolva
6 gerezd fokhagyma
200 g tejföl
1 ek. sajtkrém
1 ek. keményítő
1 tk. só
1 tojás
1 marék pirított dió finomra várva
2 ek. kenyér morzsa
150 g reszelt sajt a pite tetejére


A tésztát robotgépben összeállítottam, és 1-2 órára a hűtőbe tettem pihenni. Azt vettem észre, hogy a zsírral készült tésztát muszáj pihentetni, nehezebb vele bánni, de sokkal morzsálódóbb azaz törékenyebb lesz a vajas változatnál.
Pihentetés után kinyújtottam, és elhelyeztem a pite formában, majd visszateszem a hűtőbe amíg elkészítettem a tölteléket.

A spenótot párolás előtt megmostam, és előkészítettem. Maga a párolás 5-10 percet vett igénybe. A megpárolt spenótot leszűrtem, és a többi hozzávalóval együtt összeturmixoltam. A pépesítés után belekevertem a diót a keményítőt és a morzsát.

A tésztával bélelt piteformába öntöttem a tölteléket, és 250 fokra előmelegített sütőbe tettem 15 percre, majd 150 fokra mérsékeltem a hőfokot és még 15 percet bent hagytam.

MGL

Nincsenek megjegyzések: