2009. szeptember 24., csütörtök

Szezonban az utolsó...

Alma torta





Idén nyáron az almás pite volt a sláger. Minden alkalomra azt kellett sütnöm, pedig nem szeretek kettőnél többszőr készíteni egy receptet. Eredetileg lemon curd tortát akartam készíteni erre a jeles alkalomra, ami idén nem csak egy szimpla születésnap, hanem annál sokkal több: egy száműzetés vége, de alma tortát kellett készíteni. Végülis sokkal kevesebb munkám volt vele, mert csak előszedtem az előre elkészített tésztát a hűtőből (mostanában mindíg többet készítek és lefagyasztom) kinyújtottam belehelyeztem a fűszeres alma tölteléket.



Készítettem hozzá egy citrom-lime habot is de nem sikerült lefotózni, mert felfaltam.



A torta formától kicsit féltem, hogy nem fog magában megállni, ezért az almát héjjával eggyütt reszeltem le és jól össze is tartotta a héjban lévő növényi „zselatin”.




Tészta

200 g finom liszt
40 g keményítő
110 g felkockázott (mélyhűtött) vaj
1 tojás sárgája
1 ek. kristály cukor/édesítő
1 tk. só
1 rúd vanília, vagy vanília aroma

Töletlék

2000 g reszelt alma
1 tk. szegfüszeg
1 tk. fahéj
2 ek. teljeskiörlésű liszt
1 citrom leve és reszelt héjja

A tésztát kinyújtottam és a kivajazott torta formába tettem.
Az almát lereszeltem, aztán összekevertem a fűszerekkel és erőteljesen belenyomkodtam a torta formába. A tölteléknek 2 cm-el magasabban kell lenni mint a tésztának mert lehűtve össze fog esni. A torta tetejét vékonyra vágott almával díszítettem. Hidegen lime habbal tálaltam.

MGL

Nincsenek megjegyzések: