2007. október 3., szerda

Padlizsán krém



Padlizsánkrém



Az egyik legszebb zöldség szerintem a padlizsán. Talán ezért került a látóterembe,- ugyanis én semmi olyat nem vagyok hajlandó megenni ami nem szép, és nagyon finom, ebből a szokásomból adódóan gyerekként nagyon sok gondom akadt ilyen….tanárokkal….meg táborvezetőkkel, és az apámmal is, ugyanis szerintük én nagyon válogattam, és semmit se ettem meg, amit a mérleg nem igazolt. Tudom hogy nagyon rossz szokás nem vagyok rá büszke.
Sajnos nagyon ritkán eszem jól elkészített padlizsánt-igazán a legjobbat eddig Olaszországban ettem, grillezve volt, és nagyon jó ropogós volt. Nehéz úgy elkészíteni hogy ne legyen túl olajos, ne legyen szivacs jellege. Persze sokkal inkább valószínűbb hogy azért elég kritikus vagyok, de remélem magammal szemben is.
A padlizsán fényes mély lila, sima bőre alatt 27 kcal rejtőzik 100 grammonként továbbá 6 g szénhidrát, és 1 g fehérje. A leginkább padlizsánkrém készül belőle itthon, ami csinos kis edénybe teszek és szalma-uborkával, vagy paprikával, de karalábéval is szoktuk mártogatni. Persze rákenhetnénk a szárított paradicsomos hagymás házi kenyeremre akár-de mi sose tennénk ilyet, de aki megteheti hát tegye. Mi inkább éjszaka pizzát rendelünk és jó vörös bort iszunk hozzá. (csak ezért ne verjen meg a Sors) A Kopár kitünő választás.




Padlizsán krém


60 dkg padlizsán kötelezően
10 dkg vaj kötelezően
Mustár 5 ek. kötelezően

Bors kötelezően 1 tk.
Szerecsendióból 1 tk. kötelezően
Méz kötelezően min 4 ek vagy ennek megfelelő édesítő
Fél citrom
1 csokor petrezselyem kötelezően
1 pici gerezd foghagyma kötelezően
1 tk. chili por kötelezően

A megmosott padlizsánt becsomagolom fóliába és 200 fokon puhára sütöm. Megnyúzom és a húsát pépesítem. Ha ez megvan, ízlés szerint hozzáadom a fűszereket, ez általában kedvemtől függ. Amihez kötelezőt írtam azt muszáj mindig beletenni, a többi hozzávalót kedv, ízlés, alkalom, belátás szerint, és addig kever amíg minden szépen elkeveredik.

Nincsenek megjegyzések: