2008. április 6., vasárnap

Árva Málna

Árva-Málna lekvár-technikailag chutney




Olyan nagyon szép virág az árvácska és ehető is. Régóta játszadoztam már a gondolattal, hogy valamit kezdenem kéne ezzel a virággal.
Ősszel egy biokertészetből vettem egy csomó árvácskát és tele ültettem a balkon ládákat majd hosszasan gondoztam őket a télen. Hálából Ők egész télen virágoztak és tavaszra gyönyörűen megnőttek. Az első igazi tavaszi napsugarak után óriási virágzásba kezdtek, és arra jutottam hogy itt az ideje a szüretnek-és jól megtéptem őket.
Illatukhoz legjobban málnát tudtam elképzelni ezért történt a házasítás imígyen. A szirmok mennyiségét tekintve nehezen behatárolható-1,5 „tescós” bevásárló zacskónyi szirom- vagy 4 db 70 cm balkonládányi árvácska dús virágzata. Elnézést de nincsen mérlegem.
Természetesen a domináns és egyetlen hím a lakásban rögtön elkezdte félteni az életét- „az emberek nem esznek ilyet… mi van ha mérgező”-„Határozott meggyőződésem, hogy Te egy boszorkány vagy mint Édesanyád, lehet hogy „woodoozni” is elkezdesz lassan….az lesz a következő!?” Aztán megkóstolta és ízlett neki is.





Hozzávalók:

Árvácska szirom
1 dl málna ecet
25 dkg málna
1 dl pórtói
6 szem kardamon
1 rudacska fahéj
1 csipet bors

A málnát és a málna ecetet felteszem főni a fahéjjal és a kardamonnal.
A szirmokat leválasztom, és jól megmosom. Átgőzölöm málna ecettel ami kb. 5 perc. Nekem ez egyszerű, mert a mikrón van gőz funkció és egy speciális tál hozzá. Sose kell vízkőteleníteni ezért az egyik nagy kedvencem ez a módja a gőzölésnek. Az árvácskát hozzáteszem a málnához és összefőzöm 1 dl portóival 10-15 perc alatt. Mielőtt üvegbe tenném kiveszem belőle a fűszereket. A hűtőbe teszem további felhasználásig.

GourmandLizard

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

Hú-ez nagyon izgalmas.-összeszedem a bátorságom és kipróbálom

Laurento