2008. április 23., szerda

Tom George

Tom George



Budapesten egy ideje az egyik kedvenc éttermem. Sok évvel ezelőtt a Syranó helyébe lépett, mert mindig ugyan azt a színvonalat kapom, ugyan azokat az ízeket és minőséget. Kedvelt hely a Budapesten élő külföldiek körében is, de a túristák korlátozott számban találnak rá. Divatos az-az trendi, elegáns étterem évek óta. Az ötödik kerületben az Október 6.-a utcában található, közel a Bazilikához. A dizájnjáról is méltán híres hely nem is olyan régen újjúlt meg. A kedvencem az elvarázsolt kastély jellegű toalett, egy fekvő medve pihenővel ahol az urak megvárhatják a hölgyeket. Nyáron van egy kúltúr-cosmopoliten feelinges terasz is melegítőkkel és fehér plédekkel. Az utcát tavaly nyáron szépen felújították, és ettől egészen elegáns lett a környezet is.
Van heti ajánlata egészen tűrhető áron de természetesen drágábban mint egy átlag étteremben.
Borkínálata megfelelő, és a személyzet nagyon hozzáértően segít a megfelelő bor és étel kiválasztásában. A személyzet kedves, de nem közvetlen, és nagyon udvarias, amitől az egész kiszolgálás profivá válik. Ami esetleg érdekes infó lehet a pezsgő kedvelőknek, hogy van Hungária Grand Cuveé is.



A régi bevált kedvencem itt a Vörös currys scampi indiai kenyérrel és a Tandori lazacsteak mandulás vajas brokkolival de ezúttal nem ezeket ettem. A vörös currys szósz nagyszerű helyenként kókuszt és amerikai mogyorót vélek benne felfedezni és nagyon kellemesen csíp bár rákocskák igen elszórtan találhatók. Nem is csoda, mert köztudott, hogy nem vörös curryben hanem tengerben él a scampi. Az indiai kenyér úgy jó ahogy van- csak felfedezhetnék már az „ehetsz amit akarsz tablettát"a-szerintem a legnagyobb üzlet lenne.



Miután úgy döntöttem hogy itt az ideje, hogy pozitív gondolkodásra váltsak, úgy döntöttem, hogy a legjobb módja ennek ha bemutatom a kandírozott narancsos kacsamellet rizzsel – ennél finomabb kacsa ’melcihez’ még nem volt szerencsém, de sajnos nem az én tányéromban landolt, hanem a 'kistestvéremében'.
Állagra tökéletes-puha omlós, egyáltalán nem száraz, és nagyon illatos.



Tonhal volt az én választásom piritott vörös rízs nélkül, jalapenó szósszal, amit citrom szószként éltem meg egészen idáig. Beszéljen a fotó helyettem-de a szósztól többet vártam azért, a tonhal friss és finom volt.



A vega részleg zöldséges sárga currys zöldésropogóst evett, sáfrányos rízs társaságában. Megkostóltam, és elégedett voltam a zöldség ropogóssal, a rizzsel nem próbálkozom ugyanis 1 hónapja ismét úgy döntött a szervezetem, hogy halálosan allergiás rá de csak néha. A legutobbi ilyen allergiás roham emléke erősen él még bennem, ezért nem mertem egy kicsit sem megkostólni, de állítólag nagyon finom volt.

Megérdemelten dícsérem a Tom Georgot, mert nyitás óta látogatom az éttermet, és még csalódnom sose kellett az ételekben és a kiszolgálásban sem. A szintet évek óta tartják, egy biztos pont-ha elakarjuk kápráztatni külföldi akár nagyon sznob partnerünket, vagy csak kényeztetnénk magunkat akkor ide érdemes menni.

GourmandLizard

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

Tényleg zsinvonalas hely-és átlagban jók az ételek