2009. március 13., péntek

Hamburger

Hamburger




Mirelle hamburger zsömle receptjére esett a választásom. Nem szoktam recept alapján főzni, de nem volt időm tudományos kutató munkát végezni hamburger zsemle ügyében. Nagyon finomak lettek a zsemlék, bár én nem kóstoltam meg…mert ugye azok a rosszindulatú szénhidrátokat még mindig nem fogyasztok. Figyelmetlenségből tej helyett vizet tettem a tésztába és egy tojás helyett kettőt de nekem így is tökéletes lett.




Vizes Mirelle hamburger buci


300 g rétesliszt
150 g BL 80-as liszt
100 ml langyos víz
2 ek. tejföl
2 egész tojás
1,5 tk só
2 ek cukor
7 g élesztő
1 ek szezám mag


Minden hozzávalót a dagasztó gépbe tettem, aztán 6 db. zsömléket formáltam és 40 percig pihentettem őket szoba hőmérsékleten,megkentem tojás sárgájával megszortam szezám maggal. 200 C fokos sütőben barnára sütöttem.



A hamburger hús

700 g marha comb
1 vörös hagyma
1 tk. só
1 tk bors
1 tk chilipor
4 ek. szója szósz
2 csokor zeller zöldje


A húst nagyobb darabokra vágom, és minden hozzávalóval a foodprocessor késes betétével összedarálom.
A hűtőbe teszem felhasználásig. Nyersen ha a hús friss akkor 3 napig eláll a hűtőben, ha a hús nem olyan friss
akkor jobb minél előbb kisütni.

Coleslaw

¼ fej káposzta
3 répa
1 vöröshagyma
1 zöldalma
1 tk. só


Öntet

4 ek. mustár
6 ek majonéz
2 tk bors

A káposztát, a hagymát, a répát, a zöldalmát lereszelem és besózom. A mustárt és majonézt elkeverem a borssal és a reszelt zöldségekre öntöm. Átkeverem a salátát, hogy mindenhol érje a szósz. A hamburgerhez most ez is készült, és nagyon finom vele.


MGL

Nincsenek megjegyzések: