2009. március 1., vasárnap

Próbálkozás

VKF XXIII


A magvak nagyon közel állnak a szívemhez talán nincs is olyan amit ne szeretnék. Nincs olyan nap, hogy ne ennék valami féle olajos magvat.

Nagyszerű alapanyagok a konyhában is és kivalló liszthelyettesítők is nálam.

Akartam olyan magvat, ami honos Európában, és olyat ami kicsit exotikusabb. Akartam egy kis fúziós konyhát és egy kis hagyományost is.

A szándékom az volt, hogy a magos VKF-re olyat készítek, amit még nem készítettem soha, így született a következő menüsor.





Pink diós felfujt



100g dió

200 g sült cékla

2 gerezd fokhagyma

3 tojás fehérje

1 tk. bors

1 kk. só

1 tk. mustár


A diót a fokhagymát a foodprocessorba teszem és nagyon finomra darálom a késes betéttel, majd hozzáteszem a sült céklát, a sót, a borsot és a mustárt. A sorrend felcserélhető.

A tojásfehérjéből kemény habot készítek majd összekeverem a diós céklával.

180 fokos sütőben 20 perc alatt készre sütöm, úgy, hogy nem nyitogatom a sütőt amíg le nem telik az idő.





Kolkatai pulyka csíkok



500 g pulykamell filé csíkokra vágva

1 tk chilipor

1 tk. currypor

2 gerezd finomra vágott fokhagyma

400 ml kókusztej

100 g házi készítésű mogyoró vaj

1 ek. Erős Pista

1 csokor korriander

2 szál újhagyma

1 marék kókusz chipsz



A pulykamell csíkokat erős tűzön megpirítom az újhagymával. Amikor kapott egy kis kérget a hús akkor rászórom a csípős curryt és még egy percig pirítom.

Következő lépésként alacsony hőfokra állítom a tűzhelyet, és ráöntöm a húsra a kókusztejet, és hozzáadom a következőket: mogyoróvaj, chilipor, erős pista, fokhagyma.

A keletkezett ragut 10 perc alatt készre főzöm, majd a legvégén hozzáadom a kókusz chipszet, és a finomra vágott koriandert.

Pink diós felfújttal tálalom. Szerintem együtt nagyon finomak.



Mandula zselé vaníliás barackkal


A mandula tej az alapja ennek az édességnek.

Házilag akartam elkészíteni a mandulatejet, egy kicsit másképp mint az szokásos.

500 g tört mandulát megmostam, majd 600 ml vízzel felöntöttem, és fél napig hagytam ázni.

Felforraltam a vizet, majd blansíroztam a mandulát. A keletkezet barnás, rendkívül aromás vizet átszűrtem, és ez lett a kicsit rusztikusabb mandulatej.





Mandula zselé



500 ml mandulatej

25 g zselatin

1 ek. Amaretto



A mandulatejet a zselatinnal összeforralom, majd mikor levettem a tűzről hozzáadom az Amarettót, és formákba öntöm.


Vaníliás barack

300 g aszalt sárgabarack

1 rúd vanília

50-60 ml víz



A barackot megmosom, majd vízbe ásztatom egy estére.

Turmixgépben összeturmixolom a vanília kikapart belsejével, ha kell akkor hozzáadom a vizet, de nem mindig van rá szükség.

Aki édesebben szereti természetesen ilyenkor lehet édesíteni, de nekem tökéletes így.





A mandula alkatrészeinek tovahasznosítása





Mandula snack



A mandula tej, illetve a mandula balsírozásakor keletkezett mellék termék a mandula héja volt.

Gondolkodtam, hogyan is lehetne ezt valahogyan felhasználni, aztán jött a nagy gondolat.

A mandula héját beáztattam wasabis szójaszószba egy napra. Nagyon szorgalmasan magába szívta a szószt, majd kivajazott sütőtálban megszárítottam. Az eredmény ropogós, fűszeres, könnyű csipegetni való lett.



--
GourrmandLizard

Nincsenek megjegyzések: